Friday, September 27, 2013

Salam semua..salam Jumaat..Hari ni ari penuh barokah..mari la kite topup amal ibadat kite dengan amalan sunat..ketip kuku, trim janggut..paling best ialah sedekah..hee..sedekah ni luas sebenarnye..Senyum pun sedekah juge ye dak? ajak makan bekalan same2 pon bole..hee..

Okla..aku nak citer ni..Beberapa ari ni rase macam tak tenang la..hm..tak tau la nape..

Weekend yang lalu kan balik kg parents kat Rawang..Umi n abah nak g haji..Ade gak minta tolong doakan untuk aku..anakanda nye yang tercinta..agar permudahkan segala urusan dan juga diperluaskan rezeki..hmm..aku titip doa ni 1 paper A4..hahahhaa..macam2 aku minta mak ayah aku doakan..kawan2 mak aku pun same..1 plastik penuh isi paper dengan doa2 mereka..adik aku Soleha pun tak kurang jugak..kawan2 die fehh sume doa panjang2..huhuhu..umi kate tu sume amanat..kene buat..lagipun dapat pahala tolong orang..bukan senang nak doa didepan kaabah dan di padang arafah kan? Doa tanpa hijab..Insya Allah akan dimakbulkan..pastu pahala solat kat situ bersamaan dengan 100,000 pahala solat..

Ok berbalik pada cerita gelisah aku..

Sebenarnye bulan 12 ni aku abes kontrak keje kat Astro..means lagi 3 bulan la..Erm frankly speaking aku memang rase nebes..tak tau nak buat ape..tak tau sepatutnye aku kene rase gembira sebab dah tak terikat or rasa sedih sebab tak sure hala tuju pasni....hmm..

Gamba ni time memule start training..kami trainee batch ke-2 untuk Astro Broadcast Trainingship..Kerana kami la bertambah nye kuntum2 bunga di technical dept..hehehehe..

Aku boleh je sambung kontrak lagi setahun tapi erghh tula tak tau la nak buat ape sekarang ni..wuwuwu..tetibe rase sayu lak..aku suke keje kat Astro ni..memang impian aku sebijik2 Allah tunaikan..nak jadi cameraman..hmm..ko tau tak..I'm the only one camerawoman in Astro..History beb..bak kate mereka2 di Astro..tapi..tapi..keje ni bagus nye kalau aku still single..=(

Yela..kawan2 aku yang gurl (adela beberapa kerat bahagian crew2 technical ni ), sume pun tak kawen lagi..Again.. I'm the only one woman in crewing technical+audio+camera department yang dah married! huhhh..nampak tak..yang senior2 almost 40 pun still single..sampai dorang cakap nasib la ko dah kawen awal2 tem masuk Astro..kalau x...geget jari lerr..production dept memang ok..ramai je yang dah kawen..

Ok fine..memang la pompuan ni bini orang..tapi nampak macam kiut n single je kan bile dok sebelah Fahrin Ahmad..hahahahhaa..gelak guling2

Keje aku ni macam berat sikit..actually berat banyak! Lagi2 bab camera..bukan camera kecik2 kan..camera besau gajah..eh..anak gajah..hahaha..bile tem setup and kemas tu peluh2 ko..memang best..ni la waktunye nak buang lemakss..tapi aku xpulak kurus2, instead berat aku dah makin lebih dari berat my laki..hishh..sebab nye makan and tidur tak tentu hala..hahaha..and my penyakit angin makin teruks..tak campur my migrain lagi..hm..ok..then weight sume camera plus accessories nye pon berat2..Sampai senak perut mengangkatnye..memangla our buddies sume baik2, kami bekersama untuk angkat itu barang but still risky..Peranakan bole jatuh hokey..and I dah rase sikit sebab now rase macam susah nak tahan kencing and Perut bahagian bawah rase saket n senak je..Ok ini menyeramkan..Adela pegi berurut beberapa kali untuk naik kan peranakan but still keje ari2 so memang susa la kan nak maintain badan sihat..


Haahaaha..kuat x akak?? =p

And...yang paling aku worries sangat ialah pasal anak..yes anak! sape tak nak anak kan lagi2 dah setahun lebih umur perkahwinan kami..my Gg pun suke sangat kat bebudak..asek la ngomong rindu rinduan ama anak buah nya di kg..aku tau die nak anak..aih..cemana aku nak bagi lau keje aku agak hardcore? Dalam kontrak lagi..balik keje pun kadang2 kul 1 2 pagi..naik lak motor haaaa..bukan nye ade lesen kete..adess..memang rock la kan..nasib ko la..padan dorang letak ko kat camera department..hahahahhaha..+__+

Huiii comeynyeeee..Ya Allah Ya Allah Ya Allah! >_<

Aku patutnye hepi la kan sebab dah nak abes kontrak..Jadi bole pikir masak2 pasal anak..dahtu ramai laks yang menakuti aku, cakap tak elok tau planning..takut Allah murka and nanti bile nak anak betul2 dah susa nak dapat..Astagfirullahalazim..sedih tau..rase time2 tu jugak nak menitik air mata..aku bukan nye sengaja..tak..tak terlintas kat pale nak tolak kalau ade rezeki..tapi aku pikir aku dalam kontrak and if aku berenti aku kene bayar pampasan..sebab aku dah masuk training depa selama 10 bulan..they all siap bagi elaun and makan lagi time tu..So kire aku hutang dorang untuk berkhidmat selama setahun..this is compulsory..hutang still hutang and kite kene setelkan..kalau x, akhirat kira ye..erm..


D only one camerawoman in Astro..In future tak tau lagi..mebi ade pelapis dari kaum aku..hhehe

Tapi..kalau aku berenti, aku nak keje ape eh?? adoi..tak kan nak p apply stesen tv lain kot..same je nanti..or keje lain? keje ape eh? skill multimedia aku dahla dah berkarat..huuhuhuu..cth macam edit video or moving graphic..Kalau tak keje tak boleh jugak..commitment aku sebulan rm1500 harus kene bayar..hal ruma tangga yela Gg bole setelkan..ni hal2 bil2 aku tak kan la nak beban kan laki gak..nila yang buat aku stress..

Buat bisnes on9?? nak bisnes kan ape? adoi..modal pon tarak..pening beb pening..nak keje customer service lagi macam dulu? pon poning gak..namo la keje shift lagi..sian laki aku makan minum tak terjage..padahal kesian aku rushing siapkan sume keje ruma b4 g keje..hahahhaa.. ke  nk bisnes kek? hahaha..tak taula bole ke x..pasaran sume camne..arhh..runsing2..='(


Last2 dalam pada sendu2 ni aku mengambil keputusan takmo berfikir lagi..nak bagi tenang jiwa..solat istiharah adalah jalan terbaik..hanya Allah yang maha mengetahui baik buruk sesuatu..yang tau masa depan kite..jadi kite berserah padaNya..minta Allah tunjuk jalan yang patut aku pilih dan buat..

Uhh..pas dah sekali buat rase gian lak nak buat berkali2..sebabnye..tem tu ko mengadu..tem tu ko rase melayang2..sedih campo tenang..susa nak gambarkan..try le..hehehe..terus rase bimbang tu hilang..sebab yakin Allah akan bantu kite..=)







1 comment:

  1. Wanita berkerjaya memang akan menempuh pelbagai cabaran.. Sentiasa dalam dilema antara keluarga & kerja.. Bersabar & beristikaharahlah.. Akak doakan semoha Hime bertemu jalan penyelesaian yg terbaik. Apa-apa pon, restu drp suami itu penting :)

    All the best!

    ReplyDelete

About Me

My photo
Assalammualaikum dear readers..U can call me either Hime,Dee or Diana..I'm working as camera assistant at Astro..hobi makan, berjalan n blogwaking and sekarang dah terbuka minda nak buat blog sendiri..do support me kayh!^_^anyway, I'm taken by Miki =)

Muka Buku ku^_^

Powered by Blogger.

Geng Pecah Tanah

Search