Friday, September 20, 2013

Halo..halo..halo...ok ini gila..haha..

Erm..semalam kan Gg balik awal dari keje..aku lak keje malam..malam nanti die anta la aku g keje..arini Gg buat kejutan kat aku..die suh aku teka die balik ape..sambil tu tangan die ade pegang something..tapi die hide kat belakang..sambil tu buat isyarat macam bau sedap..Aku ternampak sikit macam kaler kuning je.. Terus aku teka..bawak crepe durian ke?? huh..terus Gg nampak frust sebab aku dapat teka..hahaha..kelakar la aby ni..comey sangat..muahaha..



Kalau korang nak tau aku kan tak pena makan durian crepe..ha tak caye??betul..sebab aku rase nak buat die senang je..tapi 5 ketoi dah rm10..ish2..tu yang sampai sekarang tak makan tu..arapkan nak buat tapi tak terbuat pun..tiap kali beli durian sure ngap sampai abes..tak sempat pun nk simpan tuk buat crepe...haha..



Ni ha crepe nye..tinggal 2 biji je sekarang ni..sayang nak makan..sedddap! sebab aku makan pas simpan dalam peti sejuk..Ya Allah..rase macam makan eskem doyan..nyum2~~~ thanks aby..

Pastu jam dah kul 6pm..tapi aku tak masak ape lagi tuk dinner..bile ade laki kat uma mula la aku malas nak masak..sebab dok mengendeng je ngan die..bercerita pot pet pot pet itu ini..tempat mengadu la katakan.. :p Selalunye aku masak dulu bagi setel sebelum die balik uma.. Malam ni pulak kul 8 nak gerak g keje memang la malas nak memasak nye..Jadi Gg bagi cadangan kite makan luar jela pas aku balik keje..hohoyehhh..

Tapi ape pun aku still kene alas perut dulu sebab nanti masuk angin mule la uwek-uwek kalah orang ngandung..aku ni problem sket badan tak tahan..senang sangat masuk angin..jadi nye before lapar kene makan..Sooo..aku pun buat la cucur bawang..senang..asal ade bende nak alas perut..


Ni ha cucuq nye..letak bawang sket..sagat carrot sket..pastu letak kiub secukup rase..abeh 1 pinggan aku ngan Gg makan..siap cicah cili ngan sos cheese..ummmmmmnyumnyummm~

Cheese ni aku bancuh serbuk cheese instant dengan air..ni haa..kawan aku jual..sebungkus rm13..COD..

Balik dari keje zup zap kami ke Kg.Baru..nak pekena Satay..kat sane ade banyak gerai jual satay tapi kami tetap pegi kat Din Satay..Gerai die tepi jalan je..buka sampai tengah malam..kitorang ni sampai memang dah malam dalam kul 11. Pastu tem nak parking motor aku pelik apsal la ade sorang mamat nek moto gak dok follor kami..Upe2 nye kazen aku si Apis..die pon duk area sini jugak..buat suspen jek..laki aku ajak die datang sini upenye...lepak same2..hehe..elokla tu..ade la geng sehati sejiwa..bile dah dua orang programmer berjumpe..ape yang dibincang nye sume pasal komputer..server..coding ape2 tah sume aku tak paham..grrr..


Ha ni la Apis kazen aku..muda setahun je dari aku..



Kuah die mabeless yuu..pastu daging n ayam die sedapp..terasa sume bahan perapan tu..dahla garing2 sket die bakar..huh memang peberet aku laa..drolling~

Kami order 20 cucuk je mulenye..sebab masing2 kunun2 dah makan and masih kenyang..Sementara tunggu satay tu siap sampai, aku pegi jap kat hawker tepi kedai satay ni.. Die jual berbagai jenis apam balik..sepanjang aku idup ni la, ni je tempat yang jual apam balik letak choklat..durian..cheese..dah macam murtabak manis kat Indonesia..hehe


Tu kat belakang tu nampak tak tulis Din Satay? ha kat situ la kitorang makan..dekat tepi gerai pakcik apam balik ni pun ade 1 lagi hawker satay..die jual satay padang..kuah die pun best..sebab kuah kacang campur kuah padang..bole la kalau nak try..hehe..

Ni menu die..ade banyak boleh pilih tau..macam aku amek apam balik durian choklat..harge nye rm6.


Sedap woo..kalau kitorang pegi Kg.Baru sure singgah tapau apam balik ni..durian ngan coklat die meleleh2 tu..eeeeiii geram je time ni nak makan..tapi masih panas berasap2 ade yang melecur lidah..Jadi snap dulu gamba ye sementara tunggu sejuk..hehe



Fuhh...borak punye borak abes satay, siap kitorang order lagi 10 cucuk..hahaha...tapi berbaloi sebab sedap..harge standard la..70sen secucuk..

Sbenarnye Apis baru keluarkan 1 motor baru..sebab tak tahan naik kete..harge minyak kan dah naik..erm..sebelum ni Apis pakai motor Ninja ZZR before jual n keluarkan kereta FLX..now cannot tahan..katanye..lalu beli motor balik..haha..now Keeway rkv200cc punye..tank minyak 17 liter u...aku punye Shiro baru 4 liter..hahahahhahaa..kehsiannnn..>_<



Ni motonye..aku snap gamba time malam gelap tak nampak..ni aku amek dari gugel..hehe..kitorang tengah test tunggang sedap ke tak..hehe..Gg kate macam tunggang seladang..ahahhaa..sebab handle nye lebau tapi kite tak menunduk sangat time bawa..sedap katenye..hihi

Psss B..bile lagi ni nak angkat satu..=p


4 comments:

  1. hahhaa..dah suh angkat 1..ku jejak jalan yang berliku..(nyanyi sambil bw moto tu)hahaha..

    sooo sweeeeettt....(la sgtttt)
    hehehee....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku suke nyanyi atas moto bile jln jauh sgt..sebab bosan..tp ni dilakukan bile gg la bawa moto aku dok blakang..bg die xngntuk..sbb annoying kan..wakaka

      Delete
  2. diana hehe.. salah tu tank dia 17 liter bukan 27 liter hehehe...

    anyway, thanks belanja satay! hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh salah eh..hahahha...kne edit blk ni..beza 10liter..xD

      Delete

About Me

My photo
Assalammualaikum dear readers..U can call me either Hime,Dee or Diana..I'm working as camera assistant at Astro..hobi makan, berjalan n blogwaking and sekarang dah terbuka minda nak buat blog sendiri..do support me kayh!^_^anyway, I'm taken by Miki =)

Muka Buku ku^_^

Powered by Blogger.

Geng Pecah Tanah

Search